Skip to content

Forskellen mellem begreberne straf og uddannelse

Forældrene tager ofte gulerods- og stick-metoden bogstaveligt talt universel og anvender den under alle omstændigheder på deres barn. Dette er det største problem for de fleste forældre.
Denne artikel skal analysere de vigtigste typer uddannelse.
1. Absolut kærlighed
For at opnå fuld tillid fra et barn og lære ham at forholde sig til mennesker korrekt, skal du ikke kun føle barnets kærlighed, men også at vise det på enhver måde. Barnet skal evaluere denne følelse, forstå forskellen mellem udseende og virkelighed. Du skal også glemme sætninger som: "Hvis du gør dette, vil jeg ikke elske dig." Dette opfattes af barnet som en pris for sådanne følelser. Og som sagt ovenfor, kærlighed skal være absolut - det er uvurderlig. Du skal lære dig selv og barnet, at du skal elske ubetinget, men husk, at straffen altid skal være for noget. Lad ikke dig straffe et barn så hurtigt som muligt. Dette gælder især for straf med henblik på "forebyggelse". Dette medfører ikke kun nogen fordele, men også i fremtiden, når forældrene beslutter at straffe barnet for årsagen - han vil simpelthen ikke være opmærksom, vil ikke længere tro på retfærdigheden af ​​hans pårørendes handlinger.
2. Ros barnet
I forhold til denne metode skal det siges, at ros skal være i moderation og i tilfældet. Dette er de vigtigste og umistelige principper for denne uddannelsesmetode. Dette gælder også kritik af barnet. Hvis du har brug for at rose barnet, skal du beskrive detaljeret, hvorfor og hvorfor forældre gør det. Hvis forældrene kritiserer barnet - hvorfor det sker, og hvorfor det har gjort, kan du ikke handle.
Glem heller ikke fysisk kontakt - med ros skal du stryge barnet eller kramme. For ældre børn er det at klappe, ryste hænder velegnet.
3. Straffe
Dette koncept er værd at undersøge mere detaljeret. Hvordan forstår forældre normalt straffemetoden? Faktisk kun som en fysisk påvirkning, intet andet. Men de tænker ikke på det faktum, at denne metode fremkalder ydmygelse og irritation og absolut misforståelse hos deres barn. Intimidering - kun dette opnås ved at forældre fysisk straffer deres børn.
Mange forældre bør lære at føle den fine grænse mellem straf og forældremåde. Hvordan kan man lære dette?
Du skal venne dig selv, børn under 2 år bør roses og opmuntres mere end straffet. Dette vil give barnet en forening af korrekt opførsel, og i fremtiden vil han opføre sig på en sådan måde, at den bliver rost.
Når et barn er ældre end 2 år, skal man i stigende grad vise fasthed. At hjælpe, et sted i en eller anden situation at dirigere, men glem ikke, at det er et tabu at pålægge din mening om barnet. I denne alder udvikler barnet uafhængighed, sin egen mening og sin egen vision af verden. Og han vil slet ikke lide det, hvis nogen kritiserer eller forsøger at bryde denne mening.
Straffen vil være korrekt og effektiv, hvis barnet er begrænset i sin foretrukne underholdning: computerspil, Internettet, vandre med venner. Det er også værd at barnet lærer, hvordan man korrigerer, hvad han gjorde forkert (undskyld, rengør rummet osv.).
Hvis du overholder disse metoder og korrekt nærmer dig et barns opdragelse, vil han vokse op til at være en ret og fornuftig person. One of the mandatory points of the program in the Czech Republic is Karlstein Сastle The lock was constructed by order of the Czech king Charles the Fourth in 1348. It was built as a summer residence, as well as the Treasury of Imperial regalia and Holy relics. It is worth a visit.